Недостатньо  знати,  необхідно  вміти  ці  знання  застосувати!  Недостатньо  бажати,  потрібно  і  робити!
  Б.І. Мокін
Головна сторінкаДодати в Вибране

основне
Новини
Біографія
Наукова діяльність
Педагогічна діяльність
Адміністративна діяльність
Громадська діяльність
Публіцистика
Листи, статті, доповіді
Зворотній зв'язок

Пошук

Мій акаунт на Facebook
Пошук

2 липня, у суботу, ми провели співбесіду з медалістами, для зарахування яких згідно з правилами прийому у нас у цьому році було виділено 186 місць держзамовлення, що склали 25 % від виділених міністерством 745 місць.

На ці 186 місць претендувало 358 медалістів, тобто біля 2-х медалістів на одне місце в середньому. Кожен медаліст мав право у своїй заяві написати дві спеціальності — ту, на яку він хоче, і ту, на яку він згоден, якщо уже будуть вибрані усі вакансії по тій, на яку він хоче.

Співбесіда була проведена у вигляді тесту. На співбесіді кожному медалісту було задано по три питання — одне з математики, одне з фізики і одне з загальної гуманітарної підготовки. Під кожним питанням було приведено по три відповіді — одна правильна і дві неправильних. Варіантів по три питання в кожному було складено 14. Усі питання та відповіді на них і варіанти я склав сам. Сам їх набрав на комп’ютері, сам роздрукував у двох комплектах і сховав ці комплекти у свій сейф, а з комп’ютера стер. Тож до початку проведення співбесіди ніхто, окрім мене, змісту питань і варіантів відповідей не знав.

Питання були такими, щоб правильні відповіді на них медаліст, якщо він є медалістом справжнім, міг дати одразу. Наведу кілька прикладів цих питань та запропонованих відповідей.

З математики:

1. Чому дорівнює похідна в точці мінімуму функції?

Відповіді:

1) нулю;

2) нескінченності;

3) самій функції.

2. Число ? — це є відношення

1) довжини кола до його радіуса?

2) довжини кола до його діаметра?

3) діаметра кола до його радіуса?

3. Чому дорівнює log22? —

Відповіді: 1) нулю; 2) одиниці; 3) двом.

З фізики:

1. З якою швидкістю розповсюджується світло у вакуумі? —

Відповіді:

1) 30 000 км/с;

2) 300 000 км/с;

3) 3 000 000 км/с.

2. В скільки разів зміниться струм в електричній лінії, якщо до резистора, на який вона навантажена, паралельно підключити ще один такий же резистор? —

Відповіді:

1) струм зменшиться у 2 рази;

2) струм зросте у 2 рази;

3) струм не зміниться.

3. Альпіністи піднялися на гору висотою 5 км, запалили вогонь і поставили на нього чайник з водою. — При якій температурі вода закипить?

Відповіді:

1) при температурі 100 ?С;

2) при температурі більшій 100 ?С;

3) при температурі меншій 100 ?С.

З загальної гуманітарної підготовки:

1. Скільки народних депутатів складають Верховну Раду України?

Відповіді: 1) 450; 2) 350; 3) 400.

2. Хто був керівником Радянського Союзу в день його розвалу?

Відповіді:

1) Борис Єльцин;

2) Михайло Горбачов;

3) Володимир Щербицький.

3. Які 5 міст України мають більше 1-го мільйона жителів?

Відповіді:

1) Київ, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Одеса;

2) Київ, Харків Донецьк, Львів, Одеса;

3) Київ, Харків, Львів, Запоріжжя, Луганськ.

Аналогічний ступінь складності, а точніше, простоти мали і усі інші питання.

Організаційно співбесіда була проведена у такий спосіб. Усі медалісти о 9-й годині розмістились в двох залах, в коридорі між якими напроти цих залів було поставлено по 14 парт, на кожну із яких покладено 1 варіант із трьох питань та по одній картці, на якій медаліст повинен був написати своє прізвище, розписатись, вказати номер варiанту та закреслити квадратик з номером правильної на його думку відповіді на кожне із трьох питань.

На цю процедуру відводилось 10 хвилин.

Заповнивши картку відповідей, медаліст покидав місце тестування, виходячи одразу на вулицю і не заходячи до залу, де в очікуванні своєї черги сиділи медалісти, які ще не пройшли тестування.

Сідали за парти з варіантами і картками усі 28 медалістів (по 14 з кожного залу) одночасно, а покидали місце тестування по мірі надання відповідей — хто через 1—2 хвилини, більшість через 5—7 хвилин, але були і такі, які сиділи усі відведені 10 хвилин.

Заповнені медалістами картки відповідей збирались членами приймальної комісії, після того як останній із запрошеної із залу порції медалістів покидав місце тестування. І одразу ж на усі парти членами приймальної комісії клались нові чисті картки відповідей. Після цього із залів запрошувались нові порції медалістів. За дві з половиною години у такий спосіб пройшли співбесіду усі 351 медаліст, які прийшли на тестування.

Перед початком я зайшов спочатку до одного залу, а потім до іншого і розповів медалістам, у який спосіб їм задаватиму запитання, і як вони повинні оформляти свої відповіді на ці, задані мною, запитання, та як перевірятиметься правильність даних ними відповідей.

А перевірялась вона так: до кожного варіанту відповідей на картках я вирізав шаблони, в яких проти квадратиків з правильними відповідями були зроблені прорізи. Тож члену приймальної комісії достатньо було лише накласти шаблон на картку, подивившись перед цим лише на те, щоб на одне і те ж питання не було викреслено два квадратики, і виписати оцінки. А оцінки по кожному питанню були лише дві: три бали в разі правильної відповіді і нуль балів в разі не правильної. Тож можна було за відповіді на один варіант набрати 0 балів, 3 бали, 6 балів або 9 балів. Додатково можна було отримати ще до 3 балів за призове місце в олімпіадах з математики, фізики або інформатики (в місті або сільському районі — 1 бал, в області — 2 бали, в державі — 3 бали). Максимально на співбесіді з врахуванням олімпіад можна було набрати 12 балів. Дані про перемоги на олімпіадах у нас були занесені в комп’ютерну базу з документів медалістів до початку тестування.

Перевірка тестових відповідей на картках принесла такі результати. Із 351 медаліста, що взяли участь у тестуванні, 150 отримали максимальну оцінку 9 балів (це 42,7 %), 141 отримали оцінку 6 балів (це 40,2 %), 43 отримали оцінку 3 бали (це 12,2 %) і 17 отримали 0 балів (це 4,9 %).

Після врахування додаткових балів, медалістів, що в сумі набрали 12 балів ми мали 36, 43 набрали 11 балів, 21 — 10 балів, 77 — 9 балів, 32 — 8 балів, 20 — 7 балів, 73 — 6 балів, 5 — 5 балів, 6 — 4 бали, 24 — 3 бали, 14 — менше 3 балів.

Із цих 351 медалістів по першій або по другій із вказаних ними спеціальностей до кінця дня ми зарахували 171, розповівши і їм і їхнім батькам на зустрічі в актовому залі університету усю процедуру і давши відповіді на усі поставлені запитання. Усім іншим було запропоновано взяти участь у загальному конкурсі. А не використану квоту із 15 місць було також передано на загальний конкурс.

У цей же день ми провели апробацію нашої нової системи спостереження за ходом вступних іспитів. Інформація в систему надходить від 4 відеокамер — по одній в обох залах, що будуть використовуватись для проведення письмових вступних іспитів, а під час співбесіди використовувались медалістами в якості залів очікування черги; одна в коридорі між залами і одна у кімнаті, де стоїть сейф відповідального секретаря приймальної комісії, у якому будуть зберігатись титульні листи екзаменаційних робіт після їх шифрування і передачі самих зашифрованих робіт екзаменаторам для перевірки. В систему входять також комп‘ютер для цифрової обробки відеоінформації і її запису на диск та два плоских монітори, які розміщені на зовнішній частині стіни при вході у корпус, в якому знаходиться приймальна комісія.

Система по черзі переключає відеокамери на трансляцію усього того, що вона бачить протягом 8 секунд, повертаючись до того ж самого об’єкту спостереження через 24 секунди.

Тож батьки медалістів не скучали, поки їхні діти проходили тестування — вони, щільно розмістившись на площі перед входом у корпус, дружно спостерігали за процесом на винесених моніторах.

На завершення цього матеріалу доводиться констатувати, що нинішнє тестування медалістів, скоріш за усе, матиме для мене в подальшому негативні наслідки, оскільки одним із тих медалістів, що не упоралися з тестом, виявився син одного із керівників обласної державної адмінiстрації, який одразу ж після тестування забрав документи і подався до іншого університету, хоча перед ним ще була можливість довести випадковість тестової оцінки отриманням високої оцінки на вступному іспиті, до якого згідно з правилами прийому допускались усі ті медалісти, які не витримали тестової співбесіди.

Постскриптум: у цей же день до Вінниці завітав секретар РНБОУ Петро Порошенко. Він провів ряд зустрічей з вінничанами, на які запрошувався і я. Але, звичайно ж, я не міг взяти участь у цих зустрічах по викладених вище причинах. До речі, на зустрічах у Вінниці Петро Порошенко заявив, що уже в понеділок подасть заяву про складення з себе депутатських повноважень, про що і його, і інших народних депутатів України, які обійняли посади міністрів чи губернаторів, в черговий раз попросив Президент України Віктор Ющенко.

Версія для друку

Розділи книги
Передмова
Звернення до президента України
Перші тривожні думки
Заява П. В. І. як свідчення негараздів у нашій міліції
Народження уряду
Спільне засідання УФІ та АР ВНТЗУ
Інавгурація губернатора
Деякі наслідки Помаранчевої революції
Загадкова смерть екс-міністра МВС Юрія Кравченка
А чи варто Україні зміцнювати радянську систему атестації наукових та науково-педагогічних кадрів?
Відповіді любителю «лохотрону» та молодим соціалістам
Перша підсумкова колегія міністра Ніколаєнка
Два листи міністру
Десятиріччя Асоціації народних депутатів України
Три події у першій декаді квітня 2005 року, що сколихнули Україну
Зустріч з академіком Кунцевичем
Створення партії підтримки Віктора Ющенка на Вінниччині
Україна — чуток країна
Всеукраїнська олімпіада з автоматики і систем керування
Думки, народжені виїзним засіданням Президії АПНУ
Із чужої пісні слова не викинеш
Перша поява губернатора у рідному університеті
Перша рецензія на «Що за горизонтом?»
100 днів президентства Віктора Ющенка
Хто і коли об’єктивно оцінить вклад штрафних батальйонів у перемогу Радянської Армії над вермахтом?
Анонімники не вгамовуються
Університетський плебісцит
Відповідь Лідії Петрівні
Неузгодженість чи новий стиль?
Подорож делегації університету до Франції та Англії
Що виявилось не врахованим?
Ще раз про Тузлу
Нарада ректорів технічних ВНЗ України
Чи можна повернути те, що повернути не можна?
Інформаційне небо червня
Співбесіда з медалістами
Бомбардування комети
Невже ті, хто голосував за комуністів, підтримують їхні дії у Верховній Раді?
Третя світова перекинулась на Британські острови
Чи безсмертні ідеї Романа Безсмертного?
Реакція на лист від Гамрецького
Підсумкова колегія з селекторною присутністю
Звіт ректора про роботу у 2004—2005 навчальному році
Штормова декада вересня
Новий виток демократії в нашому університеті
Вінниці — 650!
Янукович сказав: «Так! Ющенко!»
Чи відбулося оновлення уряду?
Доповнення до закону про вищу освіту та деякі його наслідки
Депутатська недоторканість — форма захисту чи критерій оцінки?
Відвідини Верховної Ради України та дискусія з міністром
Повторна приватизація «Криворіжсталі»
Бюджетні пристрасті
Старт відпустки
Знакові події 1-ї декади листопада
Другий з’їзд партії НСНУ
Мороз в університеті
СТБ, комуністи і мікрофон
Суботні новини
День свободи
Понеділок — не завжди день важкий
Знакові події останнього листопадового вівторка
Не сприйняття і не прийняття на фоні визнання
Майже тиждень у Києві
Пора
Данилова арифметика
Звернення до міністра
Російська газова атака України у день зміни системи влади у ній
Телевізійне новорічне поздоровлення
Професіонали потрібні не лише у політиці, а і у пожежних командах
Три знакові для мене події після різдвяного тижня
Нагородний дощ
Батько і син Матвієнки та Яцків з Даниловим як перші і останні політичні гості нашого університету під час нинішньої парламентської виборчої кампанії
Карна справа
Декілька слів про хід передвиборчої кампанії
Наглядова рада ВНТУ
Друга підсумкова колегія міністра Ніколаєнка
Недолуга спроба здійснення адміністративного тиску
Зустріч з Юрієм Єхануровим
Репліки
Вибори
Президія і загальні збори АПНУ та захист Віталія
Коаліція
З Олександром Зінченком у чистий четвер
Що було важливим для мене у кінці квітня 2006 року?
Перше засідання Наглядової ради та виїзне засідання Президії АПНУ в нашому університеті
Безвладдя
Важливі події останньої декади червня
Коаліція вмерла! Нехай живе коаліція!
Завершення перевірок і приймальної кампанії
Декілька слів про дивізію СС «Галичина»
Універсал національної єдності
Перша спроба моїх недоброзичливців скористатись новим політичним співвідношенням
Післямова до викладеного
15 річниця незалежності України
Чим завершили і що будемо робити?
Що було цікавого у вересні
Як зробити вітроенергетику ефективною
Розбудова системи противаг
Нарада у міністра
Подорож до Німеччини
Загальні збори АПНУ
Полювання на помаранчевих міністрів
Роздуми під час святкування Дня свободи
Кілька слів про добросусідство
Післямова в остаточному варіанті
Головна сторінкаДодати в Вибране
© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.