Недостатньо  знати,  необхідно  вміти  ці  знання  застосувати!  Недостатньо  бажати,  потрібно  і  робити!
  Б.І. Мокін
Головна сторінкаДодати в Вибране

основне
Новини
Біографія
Наукова діяльність
Педагогічна діяльність
Адміністративна діяльність
Громадська діяльність
Публіцистика
Листи, статті, доповіді
Зворотній зв'язок

Пошук

Мій акаунт на Facebook
Пошук

У четвер вранці 31 липня у телефонній розмові з директором департаменту вищої освіти нашого міністерства Ярославом Болюбашом я довідався, що міністерство розробило проект нових умов прийому до ВНЗ на 2009 рік, який розміщено на сайті «Конкурс». Він же запропонував мені надіслати до міністерства свої пропозиції до цього проекту.

Ознайомившись з проектом і походивши з ним у голові два дні, я у суботу 2 серпня написав листа до міністерства зі своїми пропозиціями по поліпшенню якості проекту. Листа я одразу ж розмістив на своєму сайті. Ось його текст:

 

Про проект умов
прийому до ВНЗ на 2009 рік

Міністру освіти і науки України
Вакарчуку І. О.        

Шановний Іване Олександровичу!

Я уважно ознайомився з проектом нових умов прийому до ВНЗ на 2009 рік, розробленим у міністерстві, і хочу запропонувати Вашій увазі кілька суджень з цього приводу, націлених на покращення проекту.

1). Потрібно ввести в обов’язковому порядку подачу при вступі до будь-якого ВНЗ сертифікатів з трьох дисциплін, щоб не було перетоку абітурієнтів до ВНЗ, які задовольняються сертифікатами лише з двох дисциплін. При цьому для ВНЗ технічного профілю обов’язковими повинні бути сертифікати не лише з української мови та літератури, але і з математики та фізики, оскільки з тих абітурієнтів, в яких не закладена база з цих дисциплін у школі, ніякий ВНЗ не зможе підготувати якісного інженера.

2). В сумарному конкурсному балі необхідно враховувати не лише бали сертифікатів, але і середній бал документа про загальну середню освіту, перерахований згідно з рекомендаціями УЦОЯО до 200-бальної шкали, оскільки без цього школярі вчитимуть лише ті дисципліни, по яких їм потрібно буде складати іспити в УЦОЯО для отримання сертифікатів вступу до ВНЗ. А це в свою чергу приведе до зруйнування і середньої освіти, і вищої педагогічної, оскільки хто вступатиме в педагогічні ВНЗ для отримання кваліфікації учителя з дисципліни, яку діти ігноруватимуть у школі. Саме так сталося у США, де набагато раніше почали використовувати сертифікати незалежних центрів оцінювання при прийомі до ВНЗ, і де сьогодні для виправлення ситуації при прийомі до ВНЗ врахування у сумарному конкурсному балі середнього балу документа про загальну середню освіту є обов’язковим для усіх ВНЗ. І зробили вони це тому, що соціологічні опитування випускників середньої школи, проведені у США в 2006–2007 рр., засвідчили, що одна половина відмінників з математики і фізики не змогла на карті знайти Ірак, з яким США нещодавно воювали і де розміщені американські окупаційні війська і сьогодні, а інша половина цих відмінників не змогла дати відповіді, коли відбувалася друга світова війна, хто з ким воював і хто був переможцем.

3). Недоцільно вилучати із умов прийому 15-й пункт у повному обсязі. Його треба трансформувати до вигляду, коли перераховані в ньому категорії абітурієнтів не виділятимуться в 40 %, для яких існує окремий конкурс, а братимуть участь у загальному конкурсі, але з врахуванням бонусу у вигляді нарахування додаткової, до визначеної в сертифікатах, кількості балів, наприклад, в межах до 10 чи 5 процентів. Адже діти, які отримали золоті чи срібні медалі — хто б що про них не говорив — є елітою нації, а намагання медаль отримати приводить до гарного засвоєння кожним із них усіх дисциплін шкільної програми. Та й руйнувати систему університетських, міських, районних і обласних олімпіад, ніяк не враховуючи перемоги в них, теж недоцільно, адже на олімпіадах формується найбільш активна та креативна частина молодого покоління. Ну і для порівняння — де Ви бачили чемпіонати з видів спорту, в яких би не оголошувались переможці, не вручались би медалі і не встановлювались би матерiальні стимули для заохочення в їх отриманні (зверніть увагу на те, що обіцяє наш президент олімпійцям, які привезуть із Пекіна медалі!). А освітянські і наукові перемоги, на мій погляд, є не менш значимими, ніж спортивні. І ми зможемо побудувати гарну державу лише тоді, коли на усіх владних щаблях буде усвідомлення цього.

4). На мій погляд, поріг у 150 сертифікатних балів для профільних дисциплін слід встановлювати лише при конкурсному зарахуванні на місця бюджетного замовлення. Що ж до прийому на умовах контракту за кошти фізичних чи юридичних осіб, то для цього випадку необхідно залишити поріг у 124 бали по усіх сертифікатах, інакше унiверситети ризикують повністю втратити контрактників, що в умовах їх недофінансування державою приведе до зупинки процесу модернізації матеріальної бази. Для прикладу, із 1200 абiтурієнтів, які виявили бажання навчатись у ВНТУ на стаціонарі при бюджетному замовленні у 733 особи, більше, ніж у 300, оцінки в сертифікатах з фізики виявились меншими 150 балів. І, якби цей поріг був встановлений уже у цьому році, то ВНТУ не набрав би контрактників уже зараз.

5). Фразу у 16-му пункті проекту умов прийому: «Категорії осіб з обмеженими фізичними можливостями (інваліди 1 та 2 груп, діти-інваліди), для яких Український центр оцінювання якості освіти не може забезпечити проходження незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень, складають вступні випробування у вищому навчальному закладі» — слід доповнити словами: «навчальний процес у якому можна побудувати без проведення лабораторного практикуму на стаціонарному обладнанні». Тобто, фактично такій дитині протипоказане освоєння інженерних спеціальностей, і їй потрібно вступати на гуманітарні спеціальності.

6). Умови 22-го пункту проекту стосовно позаконкурсного зарахування абітурієнтів пільгових категорій слід завершити фразою: «Для цієї категорії абітурієнтів кожен ВНЗ зобов’язаний виділити 25 % планових місць державного замовлення. В разі надходження кількості заяв, більшої від виділеної для них квоти місць, абітурієнти пільгових категорій конкурують між собою на умовах внутрішнього конкурсу. Тим із них, хто не увійде до 25 % за внутрішнім конкурсом, дозволяється брати участь у загальному конкурсі».

В разі введення такої квоти, оскільки кожному абітурієнту дозволяється вступати одразу у кілька ВНЗ, абітурієнти пільгових категорій рівномірно розійдуться по усіх ВНЗ держави, що дозволить у столичних університетах приймати до лав студентів не лише пільговиків зі 124 балами у сертифікатах, які прибули до столиці звідусіль, але і абітурієнтів з київською пропискою з набагато вищими балами у сертифікатах.

7). Пунктом 26 (зсунувши на одиницю усі подальші пункти 26–29) необхідно ввести в умови прийому порядок зарахування на навчання за державним замовленням на заочну форму навчання. До минулого року такий пункт був обов’язковим. Адже для навчання по заочній формі повинні у першу чергу зараховуватись ті абітурієнти, які уже працюють на підприємствах з державною часткою власності на спорідненій робітничій спеціальності, тобто, які осмислено вибрали спеціальність, за якою навчатимуться, а також ті, які закінчили технікуми чи коледжі або профтехучилища і хочуть продовжити підвищувати рiвень знань за набутою спеціальністю. А випускники загальної середньої школи, які ніде ще не працюють, можуть зараховуватись лише за умови, що залишились вакансії після зарахування двох попередніх, професійно-зорієнтованих категорій. Що ж до тих, які працюють у приватних фірмах, то оплачувати їх навчання по заочній формі повинні або ці фірми, або самі фізичні особи. Це буде державний підхід.

З повагою — ректор ВНТУ,
радник Прем’єр-міністра України
на громадських засадах
Б. І. Мокін

 

А у понеділок 4-го серпня для придання листові офіційного статусу я відіслав його поштою у міністерство.

Версія для друку

Розділи книги
Передмова
Хто дбатиме про вищу освіту?
Політичні іскри від пожеж на Херсонщині
Провінційні особливості нинішнього святкування Дня Незалежності
Особливості цьогорічного святкування Дня Незалежності у Києві
www.mokin.com.ua
Міністр освіти і науки у Вінниці
Загальні збори колективу університету
Присудження Юлії Тимошенко звання «Почесний професор ВНТУ»
Посвята першокурсників у студенти
Юлія Тимошенко в університеті
Верховна Рада, Нестор Шуфрич та Микола Рудьковський «не здаються»
Атака комуністів
Трішки про події за кордоном
Поїздка до Києва
Особливості нинішньої передвиборчої агітації
Вибори
Післявиборні перемовини і очікування
Реакція на непряме звинувачення
Відповідь на звернення Тетяни Антонець до правоохоронних органів
Приємні новини
Ремонт
Тиждень на колесах
І навчальні плани підготовки програмістів у нас сучасні, і видумки Степанця про хабарництво не знайшли підтвердження
Звинувачення за межами логіки і законодавства
Старт Верховної Ради України 6-го скликання
Ніхто на права студентів оздоровлюватись в санаторії-профілакторії не посягає
Голодомор
27 листопада — червоний день БЮТівського календаря
Що скаже СБУ?
Нагорода
Перша перемога демократичної коаліції у парламенті, або Арсеній Яценюк — спікер
Переосмислення ролі передач Савіка Шустера і радіо «ЕРА»
Осічка
Прелюдія
Чи можуть прищепити учням несприйняття приниження принижені вчителі?
Юлія Тимошенко — прем’єр-міністр України
Повернення до традиції в призначенні міністра освіти і науки
Битва за бюджет
Чим ще запам’ятаються останні дні 2007 року?
Мені — 65
Репліки
Пляма
Фініш тримісячної податкової перевірки
Нарешті!
Науковий «лохотрон»
Лист у «Дзеркало тижня» Сергію Рахманіну
Віктор Балога відмежовується
А може це послання від Вищого Розуму?
У податкової перевірки відкривається «друге дихання»
«Валентинка» і її наслідки
Перша сходинка на тернистому шляху до наукового лауреатства
Газова атака на територію України як салют на честь нового «Газпромівського» Президента Росії
Запрошення міністра
Загальні збори Академії педагогічних наук України
Перша підсумкова колегія міністра Івана Вакарчука
Відкрите звернення до обласної прокуратури, управління по боротьбі з корупцією у Вінницькій області та обласного управління СБУ
100 днів уряду Юлії Тимошенко
Лист у відповідь народному депутату України Олегу Зарубінському
Університетські новини станом на 10.04.2008
Сенсаційна подія на освітянській і законодавчій нивах України
Кілька думок після шоу «Великі українці» на телеканалі «Інтер»
Яскраве свідчення примарності коаліційної вікторії
Студенти ВНТУ виходять на лід у новому льодовому палаці
Топ-200 за результатами 2007 року
Рокіровка по-російськи
Про перенесення спору з податківцями в суд
Перша перемога над податківцями
То хто ж вони — великі українці?
Леонід Черновецький знову мер Києва
Прорив інформаційної блокади
Відмова від участі в соціологічному проекті КМІС
Я — радник Прем’єр-міністра України
Обговорення проекту нової редакції закону про вищу освіту
Нарада голів спецрад Київського наукового регіону
Вінницькі податківці продовжують ігнорувати рішення суддів
Захист Ані
Провал штурму урядової фортеці
Пітсбург
З приходом нового начальника у Вінницькій обласній ДПА відношення до законів не змінилось
Стихія
Лист міністру стосовно проекту нових умов прийому до вищих навчальних закладів
Чергова війна на Кавказі — грузино-осетинська по формі, але грузино-російська по суті
Економічна оцінка загальнодержавної тестової технології вступу до вищих навчальних закладів
17-а річниця незалежності України
Звіт ректора про роботу у 2007–2008 навчальному році
Розширене засідання парламентського комітету з питань науки і освіти, присвячене захисту прав інтелектуальної власності
Політична криза в Україні
Справедливість є, і за неї варто боротись!
Підтримка Інституту гідробіології НАН України
Зустріч з Президентом
Післямова
Головна сторінкаДодати в Вибране
© 2007-2015. Персональний сайт Мокіна Б.І. Усі права захищено. Несанкціоноване використання матеріалів сайту не дозволяється. У випадку використання цих матеріалів на інших сайтах не допускається будь-яке редагування тексту, а посилання на даний сайт є обов`язковим.